Voor het effect:
de pincetten zijn optioneel

Ik heb ze nog nooit van mn leven gebruikt voor iets anders dan splinters...
Die soldeerbout lijkt me prima.
Ik raad voor het draad de wat dikkere variant aan, omdat dat wat makkelijker werkt. deze:
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=59&products_id=815Neem gewoon de goedkope soldeertin, deze is fijn.
knop is geheel naar eigen smaak natuurlijk!
Bedenk wel dat een boormachine en een setje metaalboortjes onmisbaar zijn, de maten staan op de bouwbeschrijving. De grote maat voor de DC bus zul je niet zo snel vinden, ik heb een fototje gemaakt van een taps opruimboortje wat ik graag gebruik... Niet goedkoop, maar superhandig.
edit: een fijn kniptangetje is ook heel handig;)
Versieringen:
Met de inkjet waterslides heb ik geen ervaring, maar bij de laserprinter versie krijg ik altijd een instructie voor beide. Je moet de inkjetdecal fixeren met blanke lak voordat hij 'waterproof' is. Dit gaat met een laserprinter een stuk makkelijker.
De behuizingen hebben veel te lijden onder ons gestamp, uiteindelijk ben ik motip spuitverf voor auto's gaan gebruiken. Dit soort verf hebben ze bij automaterialen shops, halfords ed en kost ongeveer 10 ā 15 euro/bus. Ik gebruik toch een grondverf. Aluminium oxideert snel nadat je het geschuurd en ontvet hebt, en je zou het best een etsende grondverf gebruiken, maar die Motip shizzle blijft goed zitten. Dan in 2 dunne lagen de metallic lak er op, vooral om druipsels te voorkomen.
Metallic lak moet je altijd afwerken met blanke lak, anders wordt het vaal en dof. Ik spuit eerst een laagje blanke lak. Daarna doe ik de decal erop, omdat je dan een mooi glad oppervlak hebt. Na de decal nog 2 of drie laagjes blank en je hebt een super shiny behuizing.