Hoi Gerbil,
Een decal is niet zo lastig te maken, al kan het wel lastig zijn deze perfect op de behuizing te krijgen. Met oefening gaat dit steeds beter.
1) Koop decal-papier. Bijv hiero in de newtone-shop hebben ze decal papier. Ik heb dat zelf nog niet gebruikt omdat ik nog een voorraadje had uit engeland. Maar, het zal ongetwijfeld hetzelfde werken.
Let op dat je decal-papier koopt dat bij je printer past. Er zijn verschillende soorten voor laser-printers en voor inkjet-printers. En, je hebt nog papier dat doorzichtig is en papier dat een witte achtergrond heeft.
2) Maak een ontwerp van de decal op je pc.
3) Doe een testprintje op normaal papier. FF uitknippen en kijken of het past.
4) Print nu op het echte decal-papier. Netjes uitknippen en klaar om op de behuizing aan te brengen.
5) Zorg dat je behuizing goed geschuurd en eventueel voorbewerkt is met een grondverf / basiskleur. Ik heb zelf van de week een decal gebruikt op een ongeverfde (maar geschuurde) behuizing (zie mn tremulus lune bouwverslag). Ik adviseer je ook om de behuizing al voorgeboord te hebben. Daarmee voorkom je dat je, als je achteraf gaat boren, de decal beschadigd.
Geschuurde kale behuizing, decal (laserprinter) en blanke lak
6) Decal in bakje lauw water (dus niet koud en niet warm!) leggen. Hij krult dan vaak op, geeft niks. Voorzichtig beetje terugduwen en zorgen dat de hele decal onder water zit.
Als je Inkjet decal papier gebruikt, vergeet dan niet om de geprinte decal eerst met een dun laagje lak te beschermen (goed laten drogen) alvorens hem aan te brengen anders lost je inkt in het lauwe water op. 
7) Na een paar seconden komt het decal papier los. Nu wordt het spannend

Breng de decal nu over op je behuizing op de plek waar je m wilt hebben.
8 ) Ik werk het liefst met één grote decal ipv een aantal kleinere en losse decals. Bij losse decals (bijv voor elke knop omschrijving een aparte decal) krijg ik ze nooit allemaal recht en je ziet achteraf de randjes van de decal terug.
Door een grote decal te gebruiken (liefst ter grootte van het hele oppervlak van de behuizing) zie je het randje bijna niet, zit alles precies recht (of alles evenveel scheef ..

) en is het plaatsen een stuk makkelijker. Ik laat de decal dan een beetje loskomen, plaats dat stukje op de behuizing en trek dan voorzichtig het ondergrond papier tussen de decal en de behuizing vandaan.
9) Nu de decal op de behuizing zit moet je goed opletten dat er nergens druppels water of luchtbelletjes zitten onder de decal. Als ze er toch zitten (en ze zitter er bijna altijd) dep ik voorzichtig met een schone, stofvrije doek. Een beetje deppen, beetje duwen en licht wrijfen zorgt er voor dat de decal mooi vlak wordt.
10) Nu de decal goed zit laat ik m een tijd drogen. Ik denk dat ie vrij snel droog is, maar een nacht laten drogen kan natuurlijk geen kwaad. Liever iets langer dan noodzakelijk dan te kort. Bij te kort is ie namelijk nog vochtig en dat is niet handig voor de volgende stap.
11) nu de laatste stap: de lak. Om de decal te beschermen spuit ik er een aantal laklagen overheen. Ik gebruik daar een blanke lak (hoogglans in het voorbeeld) van de praxis voor. Ik breng binnen een uur 2 a 3 lagen aan en laat de boel dan goed drogen (24 uur). Daarna breng ik nog een 2-tal lagen aan en laat de boel nog langer drogen (48 uur). Nu is ie af. Als je de laklaag te kort laat drogen (of als de decal nog nat was...) dan zul je zien dat de lak/decal gaat barsten/vervormen zodra je de potmeters etc gaat vast zetten.
Misschien klinkt het als veel stappen, maar het is echt relatief makkelijk te doen. Gewoon rustig werken, goed vooruit denken en goed de tijd nemen om te laten drogen.