Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: DIY pedaal alleen met stereokabel bruikbaar  (gelezen 42 keer)

Offline Saabman

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
DIY pedaal alleen met stereokabel bruikbaar
« Gepost op: 7 december 2018, 14:35:19 »
Hallo,

Ik heb dit toestel onlangs omgebouwd tot effectpedaal:
https://www.aliexpress.com/store/product/Portable-Wireless-8-Multi-Voice-Changer-Microphone-Professional-High-Fidelity-Disguiser-Phone-Microphone-Voice-Changer-Adapter/2654161_32840462950.html
Je praat dus in het toestel (via een klein microfoontje) en aan de achterzijde komt het vervormde geluid via een speakertje.
Het microfoontje heb ik dus vervangen door een (jack)input en de speaker door een (jack)output. Simpel.

Het is niet echt een geweldig toestel maar het is zodanig crappy dat ik het wel bruikbaar vind.
Ik heb nog wat extra functies gemaakt door wat circuit bending toe te passen maar ik kwam daarna tot een vreemde vaststelling:
Als ik een keyboard gebruik als geluidsbron, werkt het pedaal enkel met een stereokabel.
Ik kan ook alleen maar keyboards aansluiten via de hoofdtelefooningang.
Een synth met een mono-uitgang geeft eenvoudigweg geen signaal en een gitaar is dus ook uitgesloten.

Het gekke is ook, dat ik maar aan één speaker geluid krijg als ik alles (stereo) aansluit op een mengtafel en versterker.
De bypass die ik heb ingebouwd, werkt wel maar ook maar aan één kant (de andere kan dan waar hij hoorbaar was als het pedaal gewoon aan staat).
Ik heb een stereo input en output moeten gebruiken omdat een mono input en output gewoon niet werkte.

Het is niet echt een probleem dat ik nu een stereokabel moet gebruiken maar ik vind het wel vervelend dat ik maar aan één kant geluid heb.
Weet iemand hier een oplossing voor of kijk ik ergens over?
Alvast dank!

Offline autostatic

• Jr. Member
  • **
    • Monas Effects
Re: DIY pedaal alleen met stereokabel bruikbaar
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 16:54:17 »
Wat voor jack connectors heb je gebruikt? Lijkt er haast op dat je stereo connectors hebt gebruikt terwijl het Aliexpress effectje aan mono genoeg heeft. Heb je misschien foto's?