Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: AMZ Jfet Splitter  (gelezen 138 keer)

Offline Lucsola

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
AMZ Jfet Splitter
« Gepost op: 9 oktober 2018, 01:18:44 »
Citaat
if you want to be able to turn off Out3, you could connect an SPST in parallel with the R9 resistor. When open, the output performs as normal. When the switch is closed, output 3 is pulled to ground and no signal passes. "

Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik dit precies doe?
Het gaat om een splitter circuit maar ik wil er een aan/uit knop voor spoor 1, 2 en 3 op maken.
Ik bouw altijd gewoon vero layouts na en bouwpakketjes dus ik snap niet precies wat er bedoelt wordt met een spst parallel zetten met R9. Ik heb wel een idee maar snap dan ook niet echt waarom het signaal dan naar grond gaat. Vast een hele simpele vraag maar ik kom er niet uit.

Ik kan natuurlijk elke OUT draad aan een 3pdt switch solderen maar ik heb het gevoel dat het makkelijker kan..

heluup!

groetjes,

luc

source (met bijhorende plaatje+schematic): http://www.muzique.com/lab/splitter.htm
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2018, 01:32:58 door Lucsola »

Offline autostatic

• Jr. Member
  • **
    • Monas Effects
Re: AMZ Jfet Splitter
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2018, 13:49:05 »
Wil je met één schakelaar alle drie de uitgangen tegelijkertijd aan en uit kunnen zetten of wil je drie aparte schakelaars gebruiken? Bij de eerste optie kun je een 3PDT (of een 3PST maar die zijn minder goed te krijgen en een 3PDT volstaat ook) gebruiken en bij de tweede optie drie SPST's. Wat er gebeurt is dat je met een SPST parallel aan R5, R7 en R9 een afsnijweggetje maakt voor het signaal, staat de schakelaar uit dan moet het signaal door de uitgang, staat de schakelaar aan dan zal het signaal de weg met de minste weerstand kiezen en dus wegstromen via de aarde (want minste weerstand).

Offline Lucsola

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2018, 17:10:28 »
Ik wil per outgang een aan/uit knop hebben, en bedankt vd uitleg! ik zal het uit gaan proberen!

Offline autostatic

• Jr. Member
  • **
    • Monas Effects
« Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2018, 18:22:17 »
Graag gedaan en succes!