Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: al weer een overdrijf!  (gelezen 218 keer)

Offline fth.vanhelvoort

• Sr. Member
  • Fenderblues
al weer een overdrijf!
« Gepost op: 12 juli 2018, 19:40:37 »
Ben nu al jaren bezig met het maken en deels kopiŽren van "boetieke" pedaal bouwers maar altijd weer met een eigen afwijking erin. Af en toe een eigen ontwerpje er tussen door. Heerlijk om die geluidjes te kunnen maken. Heb vorig jaar een hele doos met een stuk of 20 via marktplaats afgestort en ging gewoon weer door, omdat het zo leuk is. Nu zat ik al een tijdje te loeren naar de Fulltone OCD. Gewoon weer een soort tubescreamer maar dan weer net anders. Vond de klankkarakteristiek wel lekker maar de drive veul te hoog. Maar ja zo een duur pedaal koop ik gewoon niet. Kwam ik toch bij Thomann de Harley Benton ultimate drive tegen. Dit was (in versie1) een kopie van de Fulltone. Mocht niet zei Fulltone en toen heeft HarleyBenton, wat eigenlijk Joyo is, de versie 2 uitgebracht. Hier zit een buffertje in (dus geen real bypass meer) en er waren wat weerstandjes veranderd, die overigens klankmatig niets deden. En zo is er nu de HB/Joyo Ultimate Drive. Aangezien dit pedaaltje 30 euro kostte heb ik hem aangeschaft met het doel dit ding te modden. Ik had al wat foto's bekeken en gezien dat het gewone door de print onderdelen waren. Gelukkig geen SMD. Is natuurlijk moeilijker te modden maar ik vind het ook minder goed klinken!  De fulltone is ook door een brutale freak gehackt. Die veranderde wat weerstandjes en een ctje. Hij was zo stom om zelfs dezelfde printplaat van de versie 1 te gebruiken en wat troep over de naam Joyo te smeren. Verder exact hetzelfde doosje met de merkwaardige batterij klep. Likkie verf eroverheen en andere knoppen, Hoppa "boutique" Ging over de toonbank voor meer dan 200 dollar, dus dan moest het wel goed zijn. Dit bedrog kwam natuurlijk uit en van de Freekish Blues Alpha Drive is nooit meer gehoord. Eigen schuld dikke bult. Maar!!!! die kleine veranderingen in het oorspronkelijke ontwerp waren wel zeer effectief. Door twee weerstandjes over de volume en gain regeling te bakken en een 10uF te vervangen door een 100nF capje had ik ineens een waanzinnig lekker drijfje. Kijk maar eens naar de FBAD op juptjup. Een heleboel demo's zijn met het Thaddeus Hogarth/Ford geluidje wat ik weer minder vind, maar er zijn ook ander klinkende demootjes. Voor mij geeft dit ding een heel realistisch dumble sausje over het geluid. Heerlijk beschaafd, ik heb de gain op 9 uur en heb alleen nog deze en mijn Vertex steelstringcleandrive aan mijn versterker hangen. De rest allemaal in de kast en deels op Marktplaats lol. Wanneer je gaat zoeken op Joyo Ultimate drive mods kom je dit allemaal tegen. De schemaatjes zijn ook goed te vinden. Rock'on Frans

Offline Hansel

• Hero Member
  • Ibanez-TCElectronic-Ampeg-Glockenklang-MMSub-DIY
Re: al weer een overdrijf!
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2018, 11:35:39 »
Goeie tip!
Zo heb ik zelf ooit een OCD getweakt voor de bas;
Gewoon een extra potmeter erbij voor de Low's ala de Ecstasy en de Timmy.
En (inderdaad!) de Gain drastisch omlaag geschroefd dmv een andere potmeterwaarde en wat andere (slimmere) weerstandswaardes.

Grappig dat Fulltone andere individuen aanklaagt wegens bedrog.
Het schijnt dat hij zelf bekend staat als onsympathiek persoon en grote 'na-aper' van diverse pedalen, waaronder enkele Voodoo Lab modellen.

Gaaf verslag.
Geen smd, dus dat biedt perspectief . Ik denk dat ik nog een Ultimate Drive ga scoren voor wat tweakwerk.

Mvg. Hans
Ibanez fanboy! SR500/600/605L - MMSub - Ampeg410 -Glockenklang210 - DIY Oberton108 - Bassman135 - DIY Trace Elliot V-Type Pre- DIY UCD400 Amp  - DIY Ampeg B15 (6V6 omdat het kan!) - DIY Ecstasy -AxisFuzz - Microamp -SonicStomp - BlueberryBOD - Fatpants - Echoplex - FFBarbershop - moreworkinprogress!