Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Flower booster volume verschil gigantisch  (gelezen 239 keer)

Offline Lucsola

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Flower booster volume verschil gigantisch
« Gepost op: 8 mei 2018, 15:16:15 »
Hoi!

Ik heb gister voor het eerst geprobeert een pedaal in elkaar te zetten en volgends mij is het goed gelukt!
Ik heb nog wat hoge ruis als ik er een adapter op aansluit maar met batterij is het pedaaltje stil.
Nu heb ik echter nog één dingetje waar ik me zorgen over maak. Als ik de potmeter net iets verder dan 70% open zet is het volume verschil tussen mijn normale gitaar geluid en het geluid als het pedaal aanstaat GIGANTISCH groot. Een beetje volume boost is leuk, maar dit is echt heel erg.

Ik gebruik een peavey bandit 112 transistor versterker en op het clean kanaal heb ik dit ondervonden. Als ik echter mijn amp op een dirty channel zet, en de flower booster op 80% ofzo zet, krijg ik een lekkere boost maar het volume verschil is dan niet zo groot.. Ik hoor graag wat er hier aan de hand zou kunnen zijn!

(zou ook leuk zijn als mensen tips hebben om toch de booster op een adapter aan te kunnen sluiten zonder die hoge nare ruis)

:) :)

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
Re: Flower booster volume verschil gigantisch
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2018, 17:22:14 »
Die hoge ruis komt mogelijk van je adapter af. Is het een schakelende (switched) adapter, of 1 met een transformator?