Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Pedaaltje etsen - paar vragen  (gelezen 187 keer)

Offline xmichielx

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Pedaaltje etsen - paar vragen
« Gepost op: 16 april 2018, 16:12:22 »
Hallo, Ik wil ook een keer mijn eigen pedaal gaan etsen alleen zag ik bij de oudere links dat veelal de foto's weg zijn gevallen, de linkjes naar de newtone shop voor ijzerchloride(3) ook niet meer te koop is via de webshop.
Ik heb zelf http://diy-guitar-effects.tumblr.com/etching gevonden en vind het artikel erg helder alleen maakt het artikel gebruik van de wat heftigere stof NaOH en ik wil juist zo min mogelijk gevaarlijke stoffen gebruiken.

Mijn vragen:

- waar kan ik het beste de ijzerchloride(3) nu halen?
- welke verhoudingen moet ik gebruiken?
- staat er ergens nog instructies hoe ik het beste kan etsen? ik lees over met wattenstaafje etsen (ik heb een vrij simpel logo van alleen letters die niet veel ruimte in nemen) maar ook om het te etsen bovenkantje 30 mins in een laag (hoe diep?) ijzerchloride(3) mix met water te leggen -> welke methode is beter?
- qua veiligheid: ik heb simpele latex handschoenen voor schoonmaken, zijn die goed genoeg of brandt de ijzerchloride(3) er zo doorheen als het spat of per ongeluk op je hand morst?
- ik begrijp dat ik het etsen op de au-bain-marie manier moet doen? dus een tijl met warm water (uit de kraan) en daar in een plastic bakje met het ets ijzerchloride(3) spul om het licht te verwarmen en daar dan voor 30 mins je behuizining in leggen?
- is er ergens een up to date artikel met ijzerchloride(3) te vinden?

Sorry voor mijn vele vragen maar dan ben ik weer een beetje up2date :)

PS..het forum en de webshop geven af en toe errors over config.php die met iets te veel rechten staan (moet wellicht alleen leesbaar zijn dus chmod 444 zou al helpen denk ik ;) )

Bij voorbaat dank voor elke hulp :)

Mvg,

Michiel