Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: The screamer OD + channel switch met 4DPT switch  (gelezen 678 keer)

Offline xmichielx

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
The screamer OD + channel switch met 4DPT switch
« Gepost op: 27 januari 2018, 15:21:29 »
Hallo,

Ik probeer met The Screamer tegelijkertijd een channel te switchen op mijn Peavey 6505.
De Peavey 6505 heeft origineel een latch footswitch met nog een extra switch voor de effects loop maar het gaat mij alleen om het switchen van het kanaal.
Mijn doel: als ik The Screamer uitzet dan wil dat hij naar het cleane kanaal switched en als ik The Screamer aan zet dat hij naar het scheur/lead kanaal gaat.
Volgens allerlei topics en schema's (waaronder https://www.reddit.com/r/diypedals/comments/37a0wv/peavey_6505_channel_switcher/ en https://i.imgur.com/RGoFO.png) kwam ik na overleg met Gert-Jan van Newtone op een 4DPT switch uit waar ik bij de meeste rechterij 2 pinnetjes neem en die verbind met een mono jack.
Vanaf de mono jack verbind ik een gewone gitaar instrument kabel met de remote footswitch ingang van mijn peavey 6505.
Het wilt mij alleen niet lukken om te switchen.

Ik heb wat foto's gemaakt om te laten zien hoe ik ea gesoldeerd heb, btw het OD pedaal werkt prima met Keeley Mod etc, het gaat mij echt alleen om nog de amp van channel te switchen.
De foto's (de 2 gele kabeltjes zijn verbonden met de mono footswitch en waar het om gaat) bijgevoegd en tevens een foto van een Thomann footswitch (latch) die het prima doet op mijn 6505 met de verbindingen als voorbeeld.

Zien jullie misschien waarom hij niet wilt switchen en wat ik over het hoofd zie?

Offline xmichielx

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Re: The screamer OD + channel switch met 4DPT switch
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2018, 17:33:21 »
Ben na overleg met Gert-Jan dat ik een verkeerde jack gebruik voor de footswitch in de amp ingang, dat moet een steroo TRS jack zijn.
Nu vraag ik mij af als ik zo een soort kabel haal (https://www.tonecontrol.nl/cordial-cfm-3-vv) of het dan goed is -> ik gebruik wel een mono input in mijn pedaal maar volgens mij zou dat prima moeten zijn met een stereo jack er in of niet?

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2018, 19:55:17 »
Om in de Peavey het kanaal te schakelen moet de Ring van de stereo jack met de Sleeve (= aarde) verbonden worden, mogelijk via een 1k-2k weerstand om de stroom te begrenzen, volgens:

Probeer dit eerst eens:
Neem een kabel met een stereo jack. Stop de ene kant in de Peavey amp en verbindt op de stereo jack aan de andere kant van de kabel, de Ring van de jack met de Sleeve d.m.v. een draadje en een 1k tot 2k weerstand. Check of de Peavey amp van kanaal verandert.

Nu wil je hetzelfde doen met de 4PDT voetschakelaar:
Aan de ene kant soldeer je de Sleeve en aan de andere kant een weerstand (1k tot 2k) met daaraan de Ring van een stereo jack welke je in je pedaal monteert.

Je hebt dus een stereo jack plug nodig voor je pedaal en ook een stereo jack kabel (zoals die Cordial kabel waar je naar linkt).
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2018, 19:57:45 door Flo »

Offline xmichielx

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2018, 16:13:27 »
Ik heb het weten te fixen door de juiste stekkers te gebruiken voor de footswitch kabel en 4PDT switch, werkte prima! :)
Dank voor elke hulp!