Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Fender frontman 212R zonder de 212!  (gelezen 388 keer)

Offline fth.vanhelvoort

• Full Member
  • Fenderblues
Fender frontman 212R zonder de 212!
« Gepost op: 18 januari 2018, 16:38:46 »
Al weer een tijdje geleden heb ik wat posten gedaan over de Fender Frontman 15R. Deze heb ik wat gemod zodat het oversturing kanaal niet zo als een zenuwachtig wespen nest klinkt. Ondertussen heb ik twee van deze wonderkastjes staan en eentje uitgerust met een Jensen CHmod speaker. Heerlijke Fender klanken. Speel constant via dit kastje. Toevallig liep ik tegen een Fender Frontman aan. Diverse knoppen weg en pots versleten. Zijn bijna net zulke prul pots als in de FF15R! Maar oke Newtone heeft zat pots dus snel een setje besteld. Er zat ook geen kast en speakers meer bij dus ik heb maar ffe een topkastje in elkaar getimmerd. Als speaker heb ik een retro radiokastje met een Jensen Vintage 8"ertje erin. Ik heb het oversturings gedeelte net zo aangepast als in mijn FF15. Het schema is krek hetzelfde!.
Wat een verschil met de FF15 is dit monster. Geweldig nog beter clean Fender geluid tot oorverdovend hard! Op een 12"Eminence is het helemaal een brullend apparaat. Helaas gaat het dan snel te hard voor in huis maar met de 8 incher is het prima voor de huiskamer.
Ik had ook een hele partij overdrive pedaaltjes er voor hangen(jersey girl fulltender, rockbox boiling point. mad professor sweet honey, runofgroofe professor tweed, Newtone flowerbooster met mods) en die zijn allemaal de kast in! Behalve de flowerbooster, die mocht blijven.
Geluid Vet Fender, ik zei Vet Fender met een heerlijke oversturing.
En nee het kan geen kwaad wanneer een transistor bak voor 4 ohm op 8 ohm draait, wel andersom. Weer even een stukje schema erbij: C11 is verwisseld voor een C van 1u, C12, 13 en 14 zijn gewoon verwijderd en ik heb op R 25 een weerstand van 1kO parallel gezet. Hierdoor wordt het volume verschil tussen geel en rood een stuk minder en kun je van slag naar solo schakelen.
Bij de wee, ik heb de Frontman zonder 212 op zijn kant gezet ivm plek! lol

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
Re: Fender frontman 212R zonder de 212!
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2018, 19:38:39 »
Dat is een mooi kastje die je er omheen hebt gebouwd, met tolex en al!  8)