Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Victory Amps The Sherriff 44  (gelezen 237 keer)

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
Victory Amps The Sherriff 44
« Gepost op: 8 januari 2018, 00:21:16 »
Ik heb een paar weken geleden op een Friedman BE100 top gepeeld, en was zwaar onder de indruk van de sound dat het ding voortbracht.
In mijn oren is het de ultieme Marshall sound. Maar erg prijzig en voor mij niet bereikbaar.
Nu speel ik met de gedachte om er een versterker bij aan te schaffen dat een vergelijkbaar karakter heeft. De meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk het aanschaffen van een Marshall. Maar ik vind de bouwkwaliteit van die dingen matig en de gebruikte pots ronduit slecht.

Klonen als Ceriatone wekken op YouTube qua sound ook een goede indruk maar ik mis de punch van de BE100 in hun ontwerpen.

Nu kwam ik het merk Victory uit Engeland tegen. En na even zoeken kwam ik bij de Sherriff 44 terecht. Deze levert imo een sound vergelijkbaar met de BE100, maar dan in een voor mij nog betaalbare prijsklasse.
Nu weet ik dat Victory handbedrade kwaliteits-amps levert maar de Sherriff hoort daar niet bij. Op zich heb ik niks tegen amps met een PCB. Mijn Mesa's hebben dat tenslotte ook, en die gaan al jaren zonder grote problemen mee.

Maar ik houd er niet van dat een PCB, zoals bij veel Marshall's, op zijn plek gehouden wordt door de potmeters. Ik heb liever een versterker met een PCB dat stevig verbonden is met het chassis, de buisvoeten niet rechtstreeks op de PCB gemonteerd en de pots bedraad naar de printplaat.

Weet iemand iets over de bouwkwaliteit van Victory te melden? Of heeft iemand ervaring met deze amps?
Alle input is welkom, ook over je eigen ervaringen.....

Offline snofal1951

• Sr. Member
Re: Victory Amps The Sherriff 44
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2018, 15:27:04 »
Hoi ,Je hebt het over punch. Een versterker is zo goed als zijn voeding (en natuurlijk ook OT) en als zijn buizen !!  Zoek eens uit welke buizen Victory precies gebruikt is mij advies.  ( Ik stam nog uit het tijdperk van echt goed buizen).

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2018, 17:52:36 »
El 34. De service sets die je bij Victory kunt bestellen zijn van JJ. Maar daar zal het niet alleen in zitten. K heb ook een set JJ voor mijn Mesa dc5 top maar in die amp staat het niet garant voor punch. Is wel 6l6 overigens. Dat heeft toch echt met het ontwerp te maken. Zelfs de beste TAD buizen klinken niet in een matig ontwerp.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline snofal1951

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2018, 18:12:36 »
Citaat
Zelfs de beste TAD buizen klinken niet in een matig ontwerp.

Ben ik met je eens maar andersom is ook waar: de best ontworpen en gefabriceerde amp klinkt niet goed met mindere buizen.

Wat ik als goede buizen beschouw zijn of NOS buizen  of geselecteerde nieuwe buizen.  Daarom heb ik zowel een hele reeks oudere buizen en een buizentester.

Oh ja er zijn natuurlijk nog een paar andere componenten die  behoorlijk belangrijk zijn : zoals de kwaliteit van koppelkondensatoren.

Ik hen eens op hun site gekeken en geluisterd en moet zeggen dat ze erg goed klinken. Zowel clean als een mooie leadsound

En ik zag in een amp , Wima caps gebruikt: prima condensatoren !

« Laatst bewerkt op: 8 januari 2018, 19:12:05 door snofal1951 »

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2018, 23:03:29 »
Ja ik vond ze ook goed klinken. Mooi open en rauw en toch voldoende compressie. (Daar komt ook de punch vandaan denk ik.)
Ze hebben in elk geval het karakter dat ik zoek. Met name de EL34 versies.

Wat de buizen betreft:
Meestal koop ik inderdaad geselecteerde buizen en voor de eindtrap ook gematched. Ik experimenteer ook veel met diverse merken en verschillende pre-amp buizencombinaties.

Maar als ik daar geen tijd voor- of zin in heb, koop ik meestal buizen van Tube Amp Doctor. De kwaliteit is goed en hun omschrijvingen dekken doorgaans de lading, zodat je keuze meestal niet teleurstelt.
In het verleden heb ik ook wel gematchde Mesa buizen gekocht, op advies van de fabrikant natuurlijk. In de handleiding van mijn DC5 top stond dat dat belangrijk is voor het biascircuit. Ik dacht dat het hier om autobias gaat. Al weet ik de letterlijke omschrijving niet meer. Waarschijnlijk is het gewoon fixed en levert Mesa gematchde sets met kleine toleranties.
Gematchde sets van andere merken leverden tot nu toe ook geen problemen op. En ik heb die top al sinds 1994. Ik heb me laten vertellen dat het toch zin kan hebben er een regelbare bias in aan te brengen. De amp zou dan minder dozig klinken. Aangezien die amp toch nooit meer weg gaat laat ik dat misschien nog wel een keer doen.
Maar eerst ff sparen voor een Sheriff 44.

Offline snofal1951

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2018, 09:41:25 »
Interessant verhaal!

Mijn voorkeur gaat ook uit naar el34 buizen. En dan met name Svetlana Winged C buizen , due helaas niet meer gemaaakt worden, of oude Philips xf.. buizen.
In mijn Acoustic zitten momenteel 5881 buizen , die ik veel te bassig vind. Het zijn wel sterke buizen.

Je zegt dat compressie en pucn met elkaar te maken hebben , in zoverre dacht ik dat je je versterker compressie heeft de punch ver te zoeken is of je  moet bedoelne het opkomen van het geluid nadat de compressie het in elkaar gedrukt heeft?
Voor mij is punch het heel dynamisch reageren van een amp ( dus zonder compressie).  Maar dat mijn bescheiden mening, misschien klopt daat niets van.

Bij Mesa Boogie moet je inderdaad buizen gebruiken die een bepaalde stroom trekken omdat er geen biasregeling in zit. Dat is de klant binden aan je eigen merk buizen.

Wat kost trouwens die Victory Sheriif 44 in Nederland en wie levert hem ?

Alf

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2018, 20:59:11 »
Ik bedoel met punch idd het opkomen van het geluid na de compressie. Maar in de juiste mate kan dat heel dynamisch zijn. Als je veel met palm-mute speelt is dat mi het best te horen. De Victory’s zijn te koop bij Guitar King in Boekel. De Sheriff 44 kost daar € 1349,- evenals bij een aantal Duitse online-aanbieders.

Offline Bruina

• Hero Member
  • Just love the Blues
    • Hobby Fasebook pagina
« Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2018, 06:59:42 »
Een Victory zou ik met de ogen dicht kopen. PCB of niet. dit is echt kwaliteitsspul. Heb er een paar keer op mogen spelen. Op zowel de 44 als de Duchless. Wauw. Echt mooi spul en volgens mij oer degelijk.

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2018, 22:17:31 »
Dank Bruina. O.a. dát wilde ik horen!  :D
Op zich heb ik niks tegen PCB's. Die zijn er ook in zwaar uitgevoerde kwaliteiten. Al zijn de amps die echt na jaren nog goed klinken meestal wel point to point gesoldeerd.
Het gaat mij er meer om dat ik niks van deze fabrikant weet. Ook niet hoe hun amps er van binnen uitzien.
Van een aantal Marshall's weet bijvoorbeeld ik dat er slechte pots zijn gebruikt en dat die soldeerverbindingen ook nog eens mechanisch zwaar belast werden.
Dit doordat de fabrikant de potmeters rechtstreeks op de printplaat soldeerde en deze dus ophing aan de potmeterlugs.

Dat je voor € 1350,- geen point to point gesoldeerde amp krijgt snap ik wel. Dat hoeft ook niet. Maar ik verwacht dan wel een betrouwbare amp die áls ie stuk gaat ook goed te repareren is.
Het doel van mijn vraag is dan ook er achter te komen wat ik eventueel in huis haal.
Ik koop natuurlijk niet zo'n amp alléén omdat het geluid zo goed is en de demo's zo mooi.
Reviews zeggen me ook weinig. Vaak wordt er niets gezegd over de bouwkwaliteit maar alleen gepraat over sound en inzetmogelijkheden.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2018, 22:21:10 door Burny Lawsuit »

Offline Bruina

• Hero Member
  • Just love the Blues
    • Hobby Fasebook pagina
« Reactie #9 Gepost op: 11 januari 2018, 07:10:22 »
Kijk. Een point to point is volgens mij altijd makkelijker te repareren en solderen in vergelijking met een PCB.
Echter als ik zo naar de gutshots op het net kijk van een Victory ziet de PCB er degelijk uit.  De gaten lijken door en door voorzien van "tin" (weet ff niet precies hoe dat heet)
Het blijft door het compacte formaat van de Victory natuurlijk wel priegelwerk als je deze uit elkaar moet halen.

Maar nu gaan we er al vanuit dat de amp vaak uit elkaar moet. Als ik het zo kan beoordelen zal dat niet snel het geval zijn. Lijkt mij allemaal dik in orde te zijn.

Een point to point voor € 1350,- is gekocht niet makkelijk (nieuw). Heb je echter nooit overwogen om zelf iets te maken of laten maken? Voor dat budget kun je echt wel een hele gave ptp krijgen denk ik.
Of dat dat het zelfde geluid geeft is natuurlijk de vraag

Nogmaals, Als dit je sound is? Ik zou niet twijfelen

Offline snofal1951

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: 11 januari 2018, 11:28:42 »
https://www.facebook.com/VictoryAmpsUK/videos/713513552187725/

Op dit filmpje kun je iets zien over de productie van de amps.

Alf

Offline Hansel

• Hero Member
  • Fender-Ampeg-Glockenklang-Ibanez
« Reactie #11 Gepost op: 11 januari 2018, 12:34:14 »
Je zou zeggen dat er toch wel een schema te vinden moet zijn van de Victory modellen?
...Kan me tevens niet voorstellen dat Victory een uniek ontwerp toepast in hun buizenversterkers.
Meestal gaat om kleine veranderingen van schema's/ontwerpen, die reeds een "statement' gemaakt hebben.
Dus mocht een schema te vinden zijn, dan komt het heel dichtbij en wordt point-to-point zelfbouwen een realistische optie.
Bijvoorbeeld met behulp van de turretbord ontwerpen op de Hoffman pagina;
http://el34world.com/schematics.htm

En voor 1300 euro's bouw je een heel eind weg  ;)

Mvg. Hans
Fender Jazz Bass LH - Ibanez SR500L - Glockenklang 210 - Modded Bassman - DIY Trace Elliot V-Type Preamp - DIY UCD400 Amp - DIY 6V6 Amp - DIY Marshall JTM50 w.Mods - DIY Flipster - Timmy - Ecstasy - Microamp&SonicStomp - OCDw.bass mod - BlueberryOD - Fatpants - FFBarbershop - RossComp - DiamondComp

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2018, 22:13:45 »
Dank voor jullie input. Maar zoals ik eerder al zei, heb ik niks tegen een degelijke pcb. En zelf bouwen gaat me een stap te ver temeer omdat me voldoende kennis van electrotechniek ontbreekt. Ik koop dan liever een kant en klare amp die ik overigens ook eerst live kan beluisteren. Het ging me er in eerste instantie om, erachter te komen of een Victory overzichtelijk en degelijk gebouwd is. Dat de zgn lunchbox-modellen door hun formaat vol zitten is begrijpelijk. Maar mijn interesse gaat vooral uit naar een traditioneel small head formaat. De sheriff 44 dus. Het 44 Watt eindtrap vermogen lijkt me luid genoeg voor diverse settings. Mooi is ook dat er geschakeld kan worden naar 6 Watt eindtrapvermogen.

« Laatst bewerkt op: 11 januari 2018, 22:51:24 door Burny Lawsuit »