Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Bouw/debug platform  (gelezen 430 keer)

Offline RikJ

• Newbie
  • *
    • Rikjanssen.info
Bouw/debug platform
« Gepost op: 26 juni 2017, 21:33:10 »
Edit: dit projectje is inmiddels afgerond en dit is het resultaat:

Dit is 'm dan! [9v | Output | Input] [geel: input, groen: output, rood: 9v, zwart: ground]

--------------

Hoe werken jullie aan pedalen? Ik was het namelijk beu dat de gitaarkabel het hele project om de haverklap van de tafel trok, kabels door de war gingen en maar niet te spreken over onduidelijkheid wat betreft welke pot nu wat doet.

Dus even een tussendoor project:

Het moet een platformpje worden waar de in/outputs en DC in een behuizing zitten (met bypass en mute) en eventueel met een signaal generator om te testen. (Sinus, eventueel in toonhoogte en volume te regelen.. dat is een ander project maar heb er wel ruimte voor vrijgehouden). De gaten heb ik voorgeponst. Dat scheelt weer pilot holes boren.

• Het moet kunnen werken met zowel breadboard als printjes. Een anti-slip matje of velcro zou wel een idee zijn.
  • Tussendoor zou ik het project zo netjes in de kast moeten kunnen zetten aangezien ik deze bezigheid beoefen in de woonkamer en mijn vriendin niet te spreken is over een tafel vol met sorteerbakken en weerstandjes... (ik zelf ook niet)
  • Even tussendoor een circuitje testen is op deze manier ook een stuk makkelijker. Ook kun je op deze manier een prototype op breadboard meenemen naar de repetitieruimte.
  • De potmeters, ledjes etc wil ik ook uit de weg hebben. Vandaar de opstaande aluminium strip met gaatjes voor tijdelijke montage.

Tips/suggesties zijn welkom.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2017, 23:02:44 door RikJ »
Bassie en Gitaardriaan

Offline Telekid

• Jr. Member
  • **
Re: Bouw/debug platform
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2017, 15:03:51 »
Handig. Ik heb ook zo'n testopstelling. Alleen niet zo netjes.

Offline RikJ

• Newbie
  • *
    • Rikjanssen.info
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2017, 17:40:54 »
Als het maar functioneert, toch? Je bent ook voor de vastgezette potmeters gegaan zie ik? Waar gaat die aligator clip naartoe?
Bassie en Gitaardriaan

Offline Telekid

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2017, 18:54:57 »
Qua potmeters monteer ik gewoon steeds wat ik nodig heb. Ik bedoel: hoeveel werk is het? Moertje los, moertje vast.

Die aligator clip kabeltjes zijn handig als je even snel wat onderdelen met andere waarden wil uitproberen. Je kunt natuurlijk ook een breadboard gebruiken. Maar waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline RikJ

• Newbie
  • *
    • Rikjanssen.info
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2017, 21:04:07 »
Op die manier gaat dat hier ook gebeuren. Dat je per project bekijkt welke potmeters je er in hangt.

Aluminium delen geschuurd voor de borstellook en in de blanke gezet na het boren.

Mooi wit is niet lelijk. Platformpjes EINDELIJk in de lak staan.
Bassie en Gitaardriaan

Offline RikJ

• Newbie
  • *
    • Rikjanssen.info
« Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2017, 23:02:11 »

Dit is 'm dan! [9v | Output | Input] [geel: input, groen: output, rood: 9v, zwart: ground]

Hardstikke uit, ook geen 9v.

Bypass, Led oranje, wel 9v op de clip.

Signaal loopt nu via de clips met in dit geval een weerstand. Led wordt groen en 9v op de rode kabel.

Het is super simpel om te maken en heb zomaar het vermoeden dat me dit erg van dienst gaat zijn tijdens de volgende projecten.
Bassie en Gitaardriaan

Offline Telekid

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2017, 12:44:52 »
Prachtig! Superstrak! Chapeau!

Offline RikJ

• Newbie
  • *
    • Rikjanssen.info
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2017, 17:54:16 »
Prachtig! Superstrak! Chapeau!

Dankje! :)
Bassie en Gitaardriaan

Offline fth.vanhelvoort

• Full Member
  • Fenderblues
« Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2017, 07:50:39 »
Ha Rik, dit ziet er idd wel heel gelikt uit zeg! Mooi werkstuk.
Ik vond mijn kunststof hoeklijn test opstelling met megagaten en schilderstape voor de tekst al heel knap, maar niet te vergelijken met jouw kunstwerk.
Veel bouw en ontdek genoegen en groet Frans