Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Voorgeboord Soldano SLO 100 chassis (9 beschikbaar)  (gelezen 1050 keer)

Offline PhaseMelter

• Newbie
  • *
  • Student
Voorgeboord Soldano SLO 100 chassis (9 beschikbaar)
« Gepost op: 30 juli 2015, 20:34:18 »
Hallo allemaal! Waarschijnlijk kennen jullie mij allemaal niet, maar ik gebruik al lange tijd dit forum. Ik ben een tijd afwezig geweest vanwege mijn studie, maar ik ben nu (soort van) terug. In het verleden heb ik veel discussies hier met plezier gelezen, maar nooit hier iets aan toegevoegd… tot nu! Een Sloveense vriend en ik hebben iets om met jullie te delen en ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik. Maar laat me ons eerst introduceren.

Member ‘PhaseMelter’
In september start ik mijn master in Computer Engineering aan de Technische Universiteit Delft. Ik heb net mijn bachelor Electrical Engineering afgerond, en zoals jullie wel kunnen raden heb ik een voorliefde voor electronica, maar voornamelijk voor buizen! De wat onhandige buis schreeuwt ‘raw power’ and the circuits zijn goed te begrijpen aan de buitenkant, maar zeer complex als je wat dieper erin duikt. Overal waar ik ga loop ik altijd tegen een probleem aan. Ik wil altijd weer iets hebben dat of niet bestaat, of veel te duur is. Hetzelfde gebeurde met een versterker build waar ik aan begon. Ik contacteerde mijn Sloveense vriend ‘am_i_evil’ via een forum en zo begon het balletje te rollen. Later hierover meer. Kortom, ik ben zeer geïnteresseerd in de theorie achter ontwerp keuzes en de werking van buizen versterkers.

Mijn vriend ‘am_i_evil’
Informatie volgt snel.

Hoe hebben wij elkaar ontmoet?
Een paar maanden geleden contacteerde ik ‘am_i_evil’ via de SLO clone forums (klik hier, waar ik actief ben onder gebruikersnaam ‘YvoMulder’), omdat ik een groot stalen chassis nodig had voor een versterker project. Toen ik uiteindelijk mijn ontwerp af had leverde hij een prachtig product af. Houd rekening met dat hij in Slovenië woont en ik in Nederland en communiceren verliep niet altijd even vlekkeloos omdat hij een full time baan heeft en ik full time student bent. Omdat we het beide lastig vonden om dit soort producten in Europa te vinden voor een goede prijs besloten we om dit zelf te maken, en hier zijn we dan.

SLO 100 chassis
Ons eerste project was een Soldano SLO 100 chassis te bouwen aan de hand van de originele tekeningen. Dit kwam omdat we elkaar leerde kennen via het SLO clone forum. Op het moment zijn we bijna klaar met het testen van onze beta batch. De producten zien er goed uit, maar er is een probleem. Er zijn een paar kleine foutjes opgetreden tijdens de productie die we zullen corrigeren voordat we het uiteindelijke product verkopen. De rede dat we nu deze beta versies verkopen is dat we geld nodig hebben om verder te komen met ontwikkeling. De chassis zijn gemaakt van 1mm dik staal met gelaste hoeken en gelazerde gaten. De maten van het chassis zijn ongeveer 558mm x 192mm x 64mm. Ik heb een aantal foto’s toevoegt met daarbij informatie over wat er niet geheel goed is gegaan.

Figuur 1. De voorkant van het chassis. Het grootste probleem is dat de gaten niet verticaal gecentreerd zijn. Ze zitten een aantal mm te hoog. Ook zijn de gaten voor de pots te klein, maar die kunnen worden uitgeboord.

Figuur 2. De voorkant en binnenkant zijn zichtbaar. De offset van de gaten is niet heel duidelijk, maar het is zeker aanwezig.

Figuur 3. Dit is de bovenkant van het chassis en een aantal productie gerelateerde plekken zijn zichtbaar. Voor het mooiste resultaat moet het chassis nog worden gespoten voordat het wordt gebruikt.

Figuur 4. Achterkant van het chassis. Deze gaten zijn wel verticaal gecentreerd en er zijn gaten aanwezig voor bias punten.

Feedback
Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten van de foto’s en als jullie feedback hebben, positief of negatief, hoor ik dat graag. Dan kunnen aanpassingen nog worden gedaan voordat het uiteindelijke product wordt gefabriceerd.

Prijzen
Als u geïnteresseerd bent in het aanschaffen van een beta chassis dan kan dat door mij een bericht te sturen. Ik wil even opmerken dat een beta chassis goedkoper is dan het uiteindelijk chassis. Een chassis kost 40 euro en wordt verzonden vanuit Slovenië, dat 15 euro kost. Een website met meer foto’s komt binnenkort online.

Geïnteresseerd in het uiteindelijke product?
Als u interesse heeft in het uiteindelijke product, stuur mij dan een bericht zodat ik u op de hoogte kan houden. Kijk ook regelmatig op dit forum voor updates.
« Laatst bewerkt op: 4 september 2018, 09:24:35 door PhaseMelter »
Interesse in een voorgeboord Soldano SLO 100 chassis? Klik hier .

Offline Snofla1900

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Re: Voorgeboord Soldano SLO 100 chassis (9 beschikbaar)
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2018, 13:56:46 »
Zijn deze chassis nog beschikbaar ?

Offline PhaseMelter

• Newbie
  • *
  • Student
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2018, 11:10:54 »

Dit project is nooit van de grond gekomen omdat er geen interesse was. Ik heb sinds die tijd ook geen contact meer gehad met mijn contact in Slovenië.
Ik heb zelf een chassis, maar verder niks meer, sorry.

Offline PhaseMelter

• Newbie
  • *
  • Student
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2018, 11:48:46 »

Ik heb een email gestuurd naar mijn contact in Sloveense en hij heeft nog een chassis beschikbaar. Heeft u nog interesse?

Offline Snofla1900

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2018, 19:10:08 »
Nee, ik wil het uiteindelijk product zonder foutjes !

Bedankt en laat maar horen al het echt af is.

mvg , Alf

Offline PhaseMelter

• Newbie
  • *
  • Student
« Reactie #5 Gepost op: 4 september 2018, 09:23:53 »
Nee, ik wil het uiteindelijk product zonder foutjes !

Bedankt en laat maar horen al het echt af is.

mvg , Alf

Beste Alf,

Ik ben bang dat het uiteindelijke product nooit zal komen, omdat we nog meerdere van deze chassis hebben.
Als u nog intresse hebt hoor ik dat graag.

Groeten,
Yvo