Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Modden van een Strat  (gelezen 8704 keer)

Offline Joosdt27

• Newbie
  • *
  • Nieuweling in de DIY effecten/amps wereld
Modden van een Strat
« Gepost op: 15 december 2014, 18:47:53 »
Hallo allemaal!

Hierbij mijn eerste topic! Meteen met vragen over een 'projectje'.

De drummer van mijn bandje is ook gitarist. Nu heeft hij al een tijdje een Squier Strat uit 96 (de 50th anniversary edition).
Hij is erg tevreden over de gitaar. Qua houtsoort en hals, maar de pickups en electronica vindt hij minder.
Daarom heeft hij een setje TexMex pickups gekocht om zo z'n strat wat te upgraden.
Hij heeft geprobeerd om dit zelf te doen, maar kwam er niet echt uit en is niet zo handig met een soldeerbout.
Omdat ik ambities heb op het gebied van DIY gitaren en effects lijkt het hem leuk om dit samen uit te gaan zoeken.
Ik ben zelf écht nog een beginner, maar razend enthousiast. Heb ook wat leuke spulletjes gekocht om mee te werken.

Nu is alleen mijn vraag of jullie nog tips hebben wat betreft mods.
Ik kan een standaard diagram van een strat natuurlijk wel vinden on-line, daar gaat het niet om.
Maar ik wil hem graag ook wat suggesties voorleggen. Om het écht een toffe gitaar te maken.
Wat vinden jullie echt gave Strat mods?

Ik zat zelf al aan het volgende te denken;
- shielden met Aluminium 'shizzle'
- iets van een methode om ook de bridge in serie te kunnen zetten, voor dat humbucker achtige geluid. Met behulp van SPDT/DPDT(?)
- out of phase? (aangezien hij dat ook gaaf aan Fender Mustangs vindt)
- Mogelijkheid om pickups te wisselen door middel van pickguard wisselen. Dat hij bijv. in de toekomst een pickguard heeft met HH erin en dat hij dan alleen de ground en output moet verbinden met een stekkertje ofzo. Maar ik weet niet of dat noise geeft. Zie bijgaande foto.

Hij is ook een echte Rock gitarist, dus het moet gewoon een Strat worden met ballen. Die 'gewoon als een Strat' kan klinken, maar ook heel breed en zwaar.