Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Welke tool voor deze knoppen  (gelezen 1097 keer)

Offline snofal1951

• Sr. Member
Welke tool voor deze knoppen
« Gepost op: 11 september 2014, 13:46:12 »
Dit mixertje werkt geweldig maar is aan revisie toe om de kwaliteit verder te verbeteren.

Misschien weet iemand raad ?  Om de print van elk kanaal los te halen  om condensatoren te vernieuwen moet elk kanaal losgehaald worden.

Daarvoor moet ik de knoppen van mijn mixertjes losmaken maar weet niet welke tool ik hiervoor nodig heb. Een gewone schroevendraaier gaat niet werken dacht ik.

Bvd , Alf
« Laatst bewerkt op: 11 september 2014, 13:48:10 door snofal1951 »

Offline Mattnezz

• Hero Member
  • Just a method to the Mattnezz
Re: Welke tool voor deze knoppen
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2014, 17:54:25 »
goeie vraag!
Ik doe dat soort dingen met zo'n punt tangetje, maar is niet goed voor knop en tang.

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2014, 16:28:45 »
Ik heb wel eens een goedkope schroevendraaier uitgevijld. (Dremel met slijpsteentje) Maar er zijn ook bit-sets te koop waar zo'n tooltje inzit.

Offline snofal1951

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2014, 17:02:53 »
Dat uitvijlen is een goed idee Burny maar je hebt wel een brede schroevendraaier nodig.
En het zal met de hand moeten gebeuren want ik heb helaas geen dremel.

Ondertussen is het ook gelukt door met een schroevendraaiertje tegen een van de kanten te drukken. Het busje komt dan makkelijk los en weer vast. 

Maar het is wel een vervelende klus om de prints ver genoeg los te maken zodat ik bij de condensatoren kan.

Het is een mixertje dat door iemand anders gemaakt is en door mij tweedehands overgenomen.
Ik moet bv een reeks van acht draden die horizontaal over alle modules ligggen losknippen en weer goed aan elkaar maken.
Ook opletten bij de minuscule printbaantjes dat ze niet loskomen van de print.

Alle elco's van 10 uF, die in de signaalweg liggen, overbrug ik met een gewone MKS condensator van 100nF in de hoop dat dit minder vervorming oplevert voor een deel van het frequentie bereik.

Alf

« Laatst bewerkt op: 12 september 2014, 19:20:36 door snofal1951 »

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2014, 01:12:44 »
Slecht passend gereedschap zorgt op termijn altijd voor ellende.
Ik heb hier ooit een bitsetje gekocht voor 7,- http://www.botselec.nl/winkel/categorie/21-gereedschap
Niet gekeken of het er nog is. Maar kijk vooral ff. er staat misschien meer van je gading....

Offline snofal1951

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2014, 10:37:53 »
Bedankt voor de tip , die site kende ik nog niet.
Helemaal met je eens dat goed gereedschap het allerbelangrijkste is om ergernis te voorkomen. Maar soms loop je toch tegen iets aan waar je het juiste gereedschap (nog) niet voor hebt.
Onlangs heb ik van Dirk Hendrik nog een tip gekregen voorr eeen bitsetjes van Conrad en daar zitten inderdaad diverse types bit bij dat ik nodig heb, alleen niet breed genoeg.
Die knoppen stammen volgens mij nog uit een ver verleden en zijn veel groter (breder) dan de huidige maat. Alles  lijkt tegenwoordig wel geminiaturiseerd.

Alf