Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: extra cabinet fender princeton(vintage 30)  (gelezen 4752 keer)

Offline henkhifi

• Jr. Member
  • **
  • Wat een geweldig forum
Re: extra cabinet fender princeton(vintage 30)
« Reactie #15 Gepost op: 18 juli 2014, 11:37:25 »
ik zag zo,n harley benton cabinet met v30 er in voor 99 euro zou dat wat zijn

Ik verwacht van niet. De nieuwe, goedkope Celestions zijn van Chinese makelij. Klinken m.i. minder goed dan de ouderwetse Engelse versies.
De Engelse zijn wel leverbaar, maar veel duurder.
Het speakercab van Setzer is eigenlijk heel eenvoudig. Gewoon een rechthoekige gesloten kast, met twee Celestion Vintage 30's erin.
De afmetingen vd kast zijn op het internet vast te vinden. De omschrijving van Buzzel klopt aardig voor zover ik weet. Maar ik zou wel een 2x12"maken voor de geluidsdruk.

Fender gebruikte vroeger veel pine (sparren, bijv. grenen) als houtsoort voor amps en cabs. Maar elke plank heeft andere klankeigenschappen, net als bij een gitaar.
Veel amp-bouwers gebruiken daarom liever klankneutraler materialen als mdf, multiplex en zelfs vezelplaat....

ok burny maar een 2x12 is denk ik teveel voor mijn princeton of valt dat mee

ik heb ook nog een amp bouwer gesproken en hij zei dat de princeton het verkeerde circuit heeft voor zo,n sound met een pedaal ja dat weet hij niet hij zei als je thuis speelt moet je die sound vergeten want zo,n grote amp voor thuis is teveel van het goede en met de princeton gaat het niet lukken mischien moet k toch aan een andere amp die hier mischien iets geschikter voor is

Offline UP-G

• Sr. Member
Re: extra cabinet fender princeton(vintage 30)
« Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2014, 14:35:09 »
Goh, een 2*12 is niet perse teveel voor die princeton hoor. Kwestie van smaak. Als het voor jou werkt is het goed, toch? Ik heb zelf ooit een 2*12 Marshall JCM600 combo gehad waar ik een extra 4*12 onder had staan. Overkill, maar blaaaazen !!  8)
(Ondertussen zit ik zelf na wat speakertests op een bescheiden 1*12 setje en krijg regelmatig complimenten over mijn sound, dus het kan perfect met een kleine setup...)

Er zit een wereld tussen een V30 en een jensen speaker.

En wat is een 'Jensen' speaker voor jou? Ik bedoel: Het gamma van Jensen is behoorlijk uitgebreid...  :)

Imo is een V30 de meest overrated speaker ooit. Ik snap niet wat iedereen erin ziet, maar ik heb die zelf vrij uitgebreid getest met verschillende vamps en cabs maar vond er niks aan.

Zelf ben ik grote fan van een Jensen Tornado. Neodymium, vrij strak maar toch warm en vooral veelzijdig. Ik gebruik er ééntje in mijn Champ 12 en die blaast dat beestje echt nieuw leven in. Een tweede heb ik in een 1*12 cab op mijn Sovtek Mig 50.

Als je meer richting ceramic speaker wil kan ik de Jensen Falcon ook wel aanbevelen.

Grt.
E.