Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Bourns Pot leverancier  (gelezen 1881 keer)

Offline joepl10

• Newbie
  • *
  • The only easy day was yesterday.
Bourns Pot leverancier
« Gepost op: 7 september 2013, 18:53:34 »
Hallo ,

Ik had laatst een Topic aangemaakt over wat 10A250K nu precies betekende op een potmeter.
Ik ben er achter gekomen dat de 10 A ( schiet me niet af als ik het niet helemaal goed heb) voor low torque of low friction staat.
Mijn strat had er 3 (1 vol 2 tone) maar ik heb de Volume pot vervangen door een gewone CTS 250K pot , omdat de 10A250K kraakte.
Nu naar een paar weken en optredens verder kan ik er toch niet goed aan wennen en wil ik graag toch terug naar een low friction 10A250K pot.

Ik zag op internet dat die potmeters van Bourns afkomen , maar waar je ook zoekt ze verschepen niks naar NL tenzij je de hoofdprijs betaald uiteraard.
Nu vroeg ik me is er nergens in NL of benelux een dealer of leverancier is van deze potmeters ???

Offline Buzzel

• Hero Member
  • Niet mauwen, Zelf bouwen.
    • Bareknuckle
Re: Bourns Pot leverancier
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2013, 19:02:07 »
Tubetown verkoopt low torque bourns potmeters. Om eerlijk te zijn vind ik low torque helemaal niks  :P
Trotse zelfbouwer sinds 1 Augustus 2011

Offline vince

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2013, 22:00:05 »
Banzai heeft ook verschillende Bourns pots in het assortiment http://www.banzaimusic.com/Bourns/

Offline Seg@fredo

• Sr. Member
  • Over smaak valt niet te twisten
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2013, 17:59:51 »
Musikding.de en uk-electronic.de hebben ook Bourns in het assortment. En redelijke verzendkosten voor Die Niederlander  ;)

Offline Bruina

• Hero Member
  • Just love the Blues
    • Hobby Fasebook pagina
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2013, 19:38:19 »
Musikding.de en uk-electronic.de hebben ook Bourns in het assortment. En redelijke verzendkosten voor Die Niederlander  ;)

Maar musikding doet tegenwoordig ook aan briefpost. Dan vallen de verzendkosten nog wel mee. Iets van 2,50 geloof ik. Pakketjes zijn idd belachelijk duur.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2013, 00:52:34 door Flo »

Offline Lithium Grim

• Full Member
  • Build it... Play it!
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2013, 09:37:44 »
Als je een grotere partij haalt is mouser.com stukken goedkoper! Kunnen we een crowdsource beginnen. Kijk bv hier maar eens.