Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: CRT Monitor reparatie  (gelezen 1729 keer)

Offline swoon

• Full Member
CRT Monitor reparatie
« Gepost op: 21 juni 2011, 21:17:53 »
And now for something completely different:

Kent er iemand hier iets van CRT/TV reparaties?
Ik heb een 29" monitor in een arcade kast (met VGA aansluiting) waarvan ik het beeld niet smal genoeg meer afgeregeld krijg...
Op de smalste stand valt er nog steeds een stukje beeld buiten de beide randen van het scherm. Ook treed er pinchushioning op dan. (Beeld wordt precies naar binnen gekromd...) Ik heb hem vorige week verhuisd op een aanhangwagen. Mijn eerste indruk zegt me dat het probleem dan begonnen is. (Ik heb hem juist gekocht, ik meen me niet te herinneren dat dit probleem zichtbaar was bij de verkoper... alhoewel het kan zijn dat het beeld toen ook al te breed stond afgesteld, dan zie je de kromming niet...)

Is er iemand die me op weg kan zetten om zoiets uit te zoeken en evt. te repareren? Ik heb compleet geen ervaring met beeldbuizenelectronica... :( (Wel met een hoop effecten en een paar buizenamps..., ik ben ook op de hoogte dat ik de monitor best even discharge voordat ik er aan begin :))

Het gaat om een SANWA 29E31S monitor.
Schema is hier te vinden: http://wiki.arcadeotaku.com/images/2/2c/29E31S_SERVICE-MANUAL_Ver1.2.pdf

Alvast bedank!

Ik heb al eens via andere kanalen geprobeerd, maar het wordt steeds moeilijker mensen te vinden die CRT repareren... :(

Offline swoon

• Full Member
Re: CRT Monitor reparatie
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2011, 19:31:30 »
Hier zijn een paar foto's van het beeldscherm te zien:

http://imageshack.us/g/807/p1030083.jpg/

Offline ~arph

• Hero Member
    • f r i e d a i r . c o m
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2011, 16:49:30 »
Ik weet wel dat ze vanbinnen nog gevaarlijker zijn dan buizenamps!

Offline swoon

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2011, 11:46:57 »
Ik heb voor de korte pijn gekozen... en een nieuw monitor chassis/pcb besteld.
Gisteren voor het eerst zo'n beeldbuis ontladen en de oude PCB er uit gehaald :) Geen schokken niet, alleen was ik nogal smerig vanwege het stof.

Ik wacht nu mijn nieuwe chassis af en hoop dat de monitor dan terug ok is.