Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Interface  (gelezen 2237 keer)

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
Interface
« Gepost op: 9 juli 2008, 13:14:44 »
Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar een audio interface voor mijn gitaar. Ik heb gekeken naar de tone-ports van line6 maar die hebben eigenlijk alleen een gitaaringang, terwijl ik er ook een microfooningang bij wil. De toneport UX1 heeft wel een microfooningang erbij en zou dus een goede optie zijn. Maar heeft iemand ervaring met bepaalde interfaces. Ik ben me een beetje aan het orienteren maar laat me je mening weten.

Groetjes Martijn
What else?

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
Re: Interface
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2008, 00:56:13 »
Ik zou alles "modulair" houden. Dan kun je je eenvouding een onderdeel veranderen voor iets van betere kwaliteit maar je start bedrag is dan waarschijnlijk hoger dan de geintergreerde oplossing met een tone-poort.

Dus een losse:
- DI / buffer met een hoge ingangs impedantie ("Hi-Z") voor de gitaar. Kun je prima zelf maken indien nodig of je gebruikt een FX die al een buffer heeft.
- Preamp om je microphone en/of gitaar te versterken naar lijnsignaal, met phantoom voeding en andere mogelijkheden. Vaak hebben deze ook een hoge ingangs impedantie ofwel "instrument input" mogelijkheid. Is ook zelf te maken maar dat is iets moeilijker dan een DI/buffer.
- Modere USB / Firewire audio-interface met alleen lijnsignaal-ingang(en), 24bits 44kHz/48kHz/96kHz. Vanaf enkele tientjes tot aan duizend euro.  ;)

Al deze componenten zijn in diverse "smaken" en uitvoeringen te koop met zeer uiteenlopende prijzen. Wat is je budget?

Check anders dit:
Audio USB
http://www.feedback.nl/?id=26&a=178
Audio Firewire
http://www.feedback.nl/?id=26&a=179
Preamps
http://www.feedback.nl/?id=26&a=90

Een "geintegreerd" alternatief voor de tone-port:
ESI U 46 XL
"Veelzijdige interface met 4 analoge in- en 6 uitgangen. Verder voorzien van microfooningang met fantoom (48V), instrument input (Hi-Z) en hoofdtelefoonuitgang. Wordt geleverd met: Cubase LE 4.0 en draait op Windows XP / Vista en Mac OS X."
http://www.esi-audio.com/products/u46xl/
http://www.feedback.nl/?b=EU46XL&a=178
139,-

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2008, 11:55:46 »
Dat is inderdaad wel een goede optie
Weet je of het ook mogelijk is dan op 2 kanalen tegelijk op te nemen?
Bij de toneport is dat namelijk niet het geval, maar dat zou het dan extra aantrekkelijk maken

Groetjes Martijn
What else?

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2008, 23:33:17 »
Weet je of het ook mogelijk is dan op 2 kanalen tegelijk op te nemen?

Volgens mij zelfs alle 4 de input kanalen simultaan opnemen en alle 6 output kanalen simultaan afspelen en een koptelefoon uitgang:
"multi-purpose 4-in 6-out multi-channel audio interface"
"it provides 2 stereo line inputs"
"A two totally separate stereo line input on the backside provide 4 simultaneously usable input channels at one time"
"multi-channel playback applications like to provide individual outputs for software synthesizers, to provide independand playback channels for DJ software or to provide surround playback capability via a 5.1 setup"

Ik zou ff op het internet zoeken naar reviews met name over de latency die men weet te behalen. Als je gitaar via de computer wilt spelen moet deze zo laag mogelijk zijn < 10ms. Maar dat zit waarschijnlijk wel goed vanwege de ASIO support:
- EWDM driver with MME, WDM and ASIO 2.0 support.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2008, 23:35:19 door Flo »

Offline 4fridges

• Jr. Member
  • **
  • me like fuzz
    • maaswater veenlijk
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2008, 15:50:37 »
ik heb een toneport ux1 en ik kan 2 kanalen tegelijk opnemen, met adobe audition. klinkt erg goed, je hebt 1 mic ingang, 1 gitaar ingang en 2 losse ingangen, die je ook stereo kan gebruiken. voor het geld zeker een goede aankoop! zelfs de modelling software is goed te pruimen.

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2008, 13:24:04 »
ik heb inmiddels al de ESI (U46XL) besteld bij lokale studio-winkel
deze spreekt me meer aan omdat hij ook phantoomvoeding kan leveren en meer in en uitgangen heeft

Groetjes Martijn
What else?

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2008, 13:31:32 »
De ESI kon nog niet geleverd worden dus uiteindelijk een PreSonus Audiobox gekocht. Echter werkt het bij mij nog niet. Ik heb de drivers geinstaleerd maar in Cubase en Reaper kan hij allebij het apparaat niet vinden (de uitgangen echter wel op een vage manier). Ik krijg dan een error: "Error opening USB bus device: (2)" in cubase en in reaper: "There was an error opening your audio hardware. Would you like to view your audio device configuration?"
Wat kan ik hier aan doen, heeft iemand anders dit al eerder gehad? Of is er misschien iemand anders met een audiobox?

groetjes Martijn
What else?

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2008, 17:04:00 »
toch gelukt uiteindelijk =)
kan eindelijk opnamen maken =)

Martijn
What else?

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2008, 17:07:38 »
Top! Hoe heb je het nu gefixed?

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
« Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2008, 13:33:06 »
in het apparaatbeheer van windows de juiste drivers van presonus toegewezen en niet meer die van microsoft laten gebruiken. werkt nog steeds niet optimaal maar ik moet ook nog met het ding een beetje overweg leren gaan =P
guitar rig werkt iig uitstekend =)

martijn
What else?