Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Coron 10 Distortion  (gelezen 15255 keer)

Offline goeiemorguh

• Sr. Member
Re: Coron 10 Distortion
« Reactie #15 Gepost op: 17 juli 2007, 19:59:43 »
Die 1n naar ground is volgens mij ook een filter die hele hoge frequenties afrolt, de cutoff frequentie is afhankelijk van de output impedantie van het vorige effect lijkt me. (correct me if i'm wrong).
Mijn band: Standup '69

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
« Reactie #16 Gepost op: 17 juli 2007, 22:54:07 »
ik ken hem alleen als een filter, maar ik kan het ook goed mis hebben

ik zal hem eens een keer op mn breadboard zetten en verder kijken

martijn
What else?

Offline autostatic

• Jr. Member
  • **
    • Monas Effects
« Reactie #17 Gepost op: 18 juli 2007, 11:45:53 »
Oe, nog meer info, super! En Frommel, bedankt voor het schemaatje! Van het weekend ga ik er aan beginnen. Spullen zijn allemaal binnen geloof ik.

Heb ook nog even een schemaatje voor mezelf gemaakt, nog niet geverifieerd.

« Laatst bewerkt op: 18 juli 2007, 15:49:01 door AutoStatic »

Offline Frommel

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2007, 19:32:11 »
De ietwat tegenvallende output van de MXR zou wel eens veroorzaakt kunnen worden door de volume potmeter. Deze is 10k en vormt dus samen met de uitgangsweerstand van 10k een spanningsdeler van 50% (volume open).
De volume potmeter van de Coron is 50k. Dat is dus een spanningsdeler van 83%.
Om te voorkomen dat de volume potmeter teveel output 'opzuigt' heb ik een potmeter van 100k log. gebruikt.

En nu ga ik naar Steve Vai in de Melkweg !!   :D

Tot morgen
- Gibson SG, Gibson Flying V
- AMT california sound, MXR Phase 90, Zoom GFX-1
- Orange Crush 30R

Offline Frommel

• Newbie
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 19 juli 2007, 19:45:01 »
Citaat
Gelijk een vraagje, waarom zitten die twee condensatoren (0,01uF en 1nF) in het signaalpad, ook als het effect uitstaat? Kun je deze eruit laten zodat het effect TB wordt?

Die condensator van 1nF is volgens mij alleen maar om eventuele inschakelklikken te onderdrukken. Ik gebruik 'm niet in mijn Coron kloon in elk geval.
Even een correctie:
Bij het unpluggen van mijn gitaar uit de input begon de Coron te oscilleren. Heb daarom toch maar een cap van 1 nF aan de input gehangen (vlgs. het schema van AutoStatic), en weg is die irritante fluittoon.
- Orange Crush 30R

Offline autostatic

• Jr. Member
  • **
    • Monas Effects
« Reactie #20 Gepost op: 19 juli 2007, 23:48:17 »
Vandaag bij de Baco langsgeweest en een breadboardje meegenomen. Ik heb de Coron geprobeerd te breadboarden en er komt wel geluid uit maar geen scheur. En als ik aan de potmeters draai begint het te brommen. Ergens zit er dus een foutje in. Maar moet gaan slapen, van het weekend weer verder.

Offline Frommel

• Newbie
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 20 juli 2007, 11:21:12 »
Eventjes op je gemak alles nalopen denk ik. Je hebt wel geluid dus waarschijnlijk zit het probleem ergens aan de input zijde ipv de output zijde.

Maar als je het eenmaal aan de praat hebt is het heerlijk om mee te experimenteren: Condensatortje eruit, andere erin, weer luisteren. Andere opamp, weer luisteren.
Ik ben echt ren bezig geweest met verschillende weerstanden, condensators en opamps. En zelfs nu nog twijfel ik over de waarde van C3: 47nF klinkt lekker strak en transparant maar 100 nF geeft wat meer bas en gain, ook wel weer lekker natuurlijk. Misschien dat ik er een schakelaartje inbouw zodat ik kan switchen.
- Orange Crush 30R

Offline autostatic

• Jr. Member
  • **
    • Monas Effects
« Reactie #22 Gepost op: 21 juli 2007, 14:20:49 »
 ;D
Het werkt nu wel! Alleen nog even uitvogelen hoe de potmeters aangesloten moeten worden. Ook snap ik de verbinding naar de massa bij n van de twee diodes niet. Als ik dat aansluit valt mijn signaal weg. nog maar even verder experimenteren...

Offline goeiemorguh

• Sr. Member
« Reactie #23 Gepost op: 21 juli 2007, 14:40:33 »
hmm, dat wegvallen van het geluid kan betekenen dat er een spanning over de diode's staat zodat ze alles geleiden ipv. gaan geleiden als het signaal ene bepaald voltage heeft bereikt. Heb je een multimeter? Dan zou je op het punt waar de diodes aan het signaal zitten kunnen meten of er een DC voltage op staat.
Mijn band: Standup '69

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
« Reactie #24 Gepost op: 22 juli 2007, 12:17:39 »
De IC moet volgens mij een stap groter. Hij lijkt me wat smal...
What else?

Offline autostatic

• Jr. Member
  • **
    • Monas Effects
« Reactie #25 Gepost op: 29 juli 2007, 14:38:08 »
hmm, dat wegvallen van het geluid kan betekenen dat er een spanning over de diode's staat zodat ze alles geleiden ipv. gaan geleiden als het signaal ene bepaald voltage heeft bereikt. Heb je een multimeter? Dan zou je op het punt waar de diodes aan het signaal zitten kunnen meten of er een DC voltage op staat.
H goeiemorguh, de multimeter zegt dat er 2,5 V opstaat. Heb het op een perfboardje gezet, maar helemaal niks. Ik sluit iets niet goed aan maar heb echt geen idee wat. Morgen maand weg dus voorlopig ga ik er niks meer aan doen. Behuizing is al wel klaar, wel mooi geworden, paars metallic met lila knoppies :D

Koen Blanken

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 30 juli 2007, 14:39:02 »
Ik heb de Coron Over Drive liggen, leuk ding!
Het is het enige pedaaltje wat ik ooit heb gezien wat op een 1x 1,5 volt penlite werkt...
Erg eenvoudig ding, maar klinkt wel!

Offline Koen

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #27 Gepost op: 30 juli 2007, 14:47:53 »
vergeten in te loggen, oeps... :-\

Offline ~arph

• Hero Member
    • f r i e d a i r . c o m
« Reactie #28 Gepost op: 30 juli 2007, 15:31:43 »
Ha leuk, kun je achterhalen welke waarde de pots hebben en welke transistor is gebruikt?
dan lijkt me hem zeer eenvoudig na te maken

Offline Koen

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #29 Gepost op: 1 augustus 2007, 14:56:59 »
Zal 1 dezer dagen eens kijken! Als ik het printje zo eens bekijk moet hij echt wel doodeenvoudig zijn...

Heb een maand of 3 geleden voor het eerst zelf een pedaaltje gebouwd, dus heb nog niet zoveel kennis van zaken...  :)